Facebook Pixel
Brand & package design dla marki Jokiel

Rebrandig
Package design
Komunikacja

Jak sprawić, by dzięki brand design marka stała się znana i lubiana? Od tego pytania rozpoczęliśmy współpracę z firmą Fermy Drobiu Jokiel – regionalnym producentem jaj.

Branża FMCG charakteryzuje się wysokim poziomem konkurencji, również szybkim obrotem towarów i niskimi marżami. Firmy z tej branży muszą stale dostosowywać się do zmieniających się potrzeb i preferencji konsumentów. Po to, aby utrzymać swoją pozycję na rynku. Szybkość reakcji na trendy i innowacje jest kluczowa. Liczy się także umiejętność efektywnego zarządzania łańcuchem dostaw i logistyki.

Strategia marketingowa dla budowania marki na rynku FMCG

Aby stworzyć silną markę, dokładnie poznaliśmy potrzeby naszego klienta. Przeprowadziliśmy research, który pokazał, że klienci szukają jaj, które są świeże, zdrowe i smaczne. Naszą strategię marketingową ukierunkowaliśmy na spełnienie tych potrzeb i budowanie lojalności klientów firmy. Taka wiedza pomogła nam w tworzeniu brand design.
Zaproponowaliśmy rebranding i od nowa skonstruowaliśmy system identyfikacji wizualnej marki Jokiel. W ten sposób zaakcentowaliśmy jej najważniejsze wartości i indywidualny, rodzinny charakter. Jednocześnie ustaliliśmy kierunki strategiczne dla przyszłego rozwoju. Krótko mówiąc stworzyliśmy nowe, własne logo. Znaczenie odpowiedniego logo w branży FMCG

Logo jest ważnym elementem tożsamości wizualnej firmy, obecnym na produktach FMCG. Dobre, charakterystyczne logo powinno być łatwo rozpoznawalne, zapadać w pamięć i odzwierciedlać wartości i misję firmy. W branży FMCG, gdzie produkty klienci często kupują impulsywnie, należy pamiętać, że logo może być kluczowym czynnikiem wpływającym na decyzję zakupową.

Projektowanie logo i opakowań

Logo stworzyliśmy łącząc inspiracje zaczerpnięte z polskiej szkoły plakatu, designu użytkowego z XX wieku oraz nowoczesnego spojrzenia na istotę fontu i konstrukcję logotypu. W wyniku naszych działań wizerunek marki Jokiel zyskał na mocy, czystości i wyrazistości. Jednocześnie stał się sympatyczny i bliski, zgodny z tradycjami rodzinnej firmy.
Projektując nowe logo, przypomnieliśmy sobie o odwiecznym dylemacie, a konkretnie - co było pierwsze: jajo czy kura? Uznaliśmy, że dwa ikoniczne motywy zawarte w tym pytaniu powinny zostać przez nas wykorzystane. Stanowiły inspirację do stworzenia nowoczesnego, impaktowego logo.
Dodatkowo wykorzystanie wizerunku kury to ukłon w stronę wcześniej używanego logo marki Jokiel. Uszanowaliśmy tradycję, ale nadaliśmy jej nowy wymiar. Z kolei jajko pojawia się w logotypie jako element typografii. Ten detal projektowy ma olbrzymi potencjał, by stać się formą sygnetu i kodować komunikację marki w przestrzeni mediów społecznościowych. Profesjonalne logo jest kluczowym elementem wizytówki firmy. Jego stworzenie to istotny krok w budowaniu marki.

Rola opakowania w kreowaniu wizerunku marki

Packaging odgrywa kluczową rolę w kreowaniu wizerunku marki. Opakowania zostały starannie przemyślane - odzwierciedlają wartości marki i przyciągają wzrok konsumentów.

Opakowania jaj Jokiel

Wykorzystany przez nas na opakowaniach kod kolorystyczny pozwala natychmiast zdekodować rodzaj jaj, z kolei odręczne rysunki stanowią naszą autorską propozycję. Głównym elementem zwracającym uwagę są sadzone jaja, przedstawione afirmatywnie i optymistycznie, przybierające kształty kwiatu, słońca czy unoszącego się balonu.
Projektując opakowanie, zadbaliśmy o to, aby była nie tylko estetyczna, ale i funkcjonalna. Nowe opakowanie pełni również rolę informacyjną, ponieważ dostarcza konsumentom wszystkich niezbędnych informacji o zawartości.
Kolejny ważny składnik tego projektu to elementy dorysowane kojarzące się z kreatywnością, zabawą, pomysłowością. Niezwykle istotne są nasycone, przyciągające wzrok kolory tła, dzięki którym można rozpoznać rodzaj jaj umieszczonych w opakowaniu. Zarówno logotyp, jak i opis produktu są w kolorze białym. Wyjątek stanowi „kropka-jajko nad i” wypełniona oranżem.

PR i social media jako wizytówką twojej firmy

Odpowiadamy też w całości za komunikację marki Jokiel w mediach tradycyjnych i społecznościowych. W tych działaniach skupiamy się przede wszystkim na tworzeniu unikalnego contentu - w naszym studiu, co miesiąc powstają wyjątkowe przepisy z jajem w roli głównej, które wraz z oryginalnymi fotografiami i materiałami video są chętnie czytane i komentowane.
Inne materiały, które publikujemy na social media to na przykład ciekawostki związane z jajkami, posty angażujące prowokujące fanów do dyskusji czy posty przypominające miejsce, w którym działa firma.
Pozwól nam zaprojektować logo dla twojej firmy. Stworzymy logo zupełnie wyjątkowe i idealnie oddające specyfikę twojej marki.


Nowo skonstruowany logotyp marki Jokiel nawiązujący do tradycji polskiego plakatu, ówczesnego fontu i konstrukcjiZaprojektowane na nowo opakowania kartonowe do przechowywania jaj w mocnej i impactowej kolorystyceFotografia przedstawiająca logotyp marki jokiel w kontekście światecznego napoju na bazie jajekDziałania komunikacyjne dla marki Jokiel: social media facebookOdręczne rysunki dla marki Jokiel w celu nadania charakterystycznego stylu marce.
01

Zobacz inne realizacje w tej kategorii

Public Relations
MICHAŁKI Z HANKI
Galeria Mięs i Wędlin Zbyszko