
Branża FMCG charakteryzuje się wysokim poziomem konkurencji, również szybkim obrotem towarów i niskimi marżami. Firmy z tej branży muszą stale dostosowywać się do zmieniających się potrzeb i preferencji konsumentów. Po to, aby utrzymać swoją pozycję na rynku. Szybkość reakcji na trendy i innowacje jest kluczowa. Liczy się także umiejętność efektywnego zarządzania łańcuchem dostaw i logistyki.
Aby stworzyć silną markę, dokładnie poznaliśmy potrzeby naszego klienta. Przeprowadziliśmy research, który pokazał, że klienci szukają jaj, które są świeże, zdrowe i smaczne. Naszą strategię marketingową ukierunkowaliśmy na spełnienie tych potrzeb i budowanie lojalności klientów firmy. Taka wiedza pomogła nam w tworzeniu brand design.
Zaproponowaliśmy rebranding i od nowa skonstruowaliśmy system identyfikacji wizualnej marki Jokiel. W ten sposób zaakcentowaliśmy jej najważniejsze wartości i indywidualny, rodzinny charakter. Jednocześnie ustaliliśmy kierunki strategiczne dla przyszłego rozwoju. Krótko mówiąc stworzyliśmy nowe, własne logo.
Logo jest ważnym elementem tożsamości wizualnej firmy, obecnym na produktach FMCG. Dobre, charakterystyczne logo powinno być łatwo rozpoznawalne, zapadać w pamięć i odzwierciedlać wartości i misję firmy. W branży FMCG, gdzie produkty klienci często kupują impulsywnie, należy pamiętać, że logo może być kluczowym czynnikiem wpływającym na decyzję zakupową.
Logo stworzyliśmy łącząc inspiracje zaczerpnięte z polskiej szkoły plakatu, designu użytkowego z XX wieku oraz nowoczesnego spojrzenia na istotę fontu i konstrukcję logotypu. W wyniku naszych działań wizerunek marki Jokiel zyskał na mocy, czystości i wyrazistości. Jednocześnie stał się sympatyczny i bliski, zgodny z tradycjami rodzinnej firmy.
Projektując nowe logo, przypomnieliśmy sobie o odwiecznym dylemacie, a konkretnie - co było pierwsze: jajo czy kura? Uznaliśmy, że dwa ikoniczne motywy zawarte w tym pytaniu powinny zostać przez nas wykorzystane. Stanowiły inspirację do stworzenia nowoczesnego, impaktowego logo.
Dodatkowo wykorzystanie wizerunku kury to ukłon w stronę wcześniej używanego logo marki Jokiel. Uszanowaliśmy tradycję, ale nadaliśmy jej nowy wymiar. Z kolei jajko pojawia się w logotypie jako element typografii. Ten detal projektowy ma olbrzymi potencjał, by stać się formą sygnetu i kodować komunikację marki w przestrzeni mediów społecznościowych. Profesjonalne logo jest kluczowym elementem wizytówki firmy. Jego stworzenie to istotny krok w budowaniu marki.
Packaging odgrywa kluczową rolę w kreowaniu wizerunku marki. Opakowania zostały starannie przemyślane - odzwierciedlają wartości marki i przyciągają wzrok konsumentów.
Wykorzystany przez nas na opakowaniach kod kolorystyczny pozwala natychmiast zdekodować rodzaj jaj, z kolei odręczne rysunki stanowią naszą autorską propozycję. Głównym elementem zwracającym uwagę są sadzone jaja, przedstawione afirmatywnie i optymistycznie, przybierające kształty kwiatu, słońca czy unoszącego się balonu.
Projektując opakowanie, zadbaliśmy o to, aby była nie tylko estetyczna, ale i funkcjonalna. Nowe opakowanie pełni również rolę informacyjną, ponieważ dostarcza konsumentom wszystkich niezbędnych informacji o zawartości.
Kolejny ważny składnik tego projektu to elementy dorysowane kojarzące się z kreatywnością, zabawą, pomysłowością. Niezwykle istotne są nasycone, przyciągające wzrok kolory tła, dzięki którym można rozpoznać rodzaj jaj umieszczonych w opakowaniu. Zarówno logotyp, jak i opis produktu są w kolorze białym. Wyjątek stanowi „kropka-jajko nad i” wypełniona oranżem.
Odpowiadamy też w całości za komunikację marki Jokiel w mediach tradycyjnych i społecznościowych. W tych działaniach skupiamy się przede wszystkim na tworzeniu unikalnego contentu - w naszym studiu, co miesiąc powstają wyjątkowe przepisy z jajem w roli głównej, które wraz z oryginalnymi fotografiami i materiałami video są chętnie czytane i komentowane.
Inne materiały, które publikujemy na social media to na przykład ciekawostki związane z jajkami, posty angażujące prowokujące fanów do dyskusji czy posty przypominające miejsce, w którym działa firma.
Pozwól nam zaprojektować logo dla twojej firmy. Stworzymy logo zupełnie wyjątkowe i idealnie oddające specyfikę twojej marki.