Trend na 3D z mocnym przytupem wkroczył w obszar Visual Merchandisingu, dając możliwość eksperymentowania z różnymi perspektywami. Połączenie 3D z wyświetlaczami zapewnia intensywne, plastyczne wrażenia. Przede wszystkim wpływa na umysł, postrzeganie rzeczywistości przez konsumentów, jednocześnie umożliwiając atrakcyjne wyeksponowanie produktów. W taki sposób marka NIKE stworzyła manekiny Flyknit, niemal dosłownie instalując buty… w powietrzu. Dodatkowa gra barwami i kształtem strumienia światła sprawiła, że prezentacja zyskuje nowy blask w oczach odbiorców.
Nowością w handlu jest połączenie e-commerce z tradycyjnymi salonami sprzedaży, które szturmem podbija branżę fashion. Te rozwiązania zapewniają konsumentom wygodę przeglądania pełnej oferty online i połączenie jej z możliwością natychmiastowego doświadczenia sensorycznego, czyli po prostu obejrzenia i przymierzenia wybranego asortymentu. Formuła showroomu wyposażonego wyłącznie w kanapy i ekrany, bez fizycznej ekspozycji towaru, może być na pierwszy rzut oka zaskakująca, a mimo to już zdobyła uznanie konsumentów, także w Polsce. To przyszłość nie tylko dla mody, ale dla wielu innych branż. Przykładowo firma Mac Cosmetics, wprowadziła na rynek ,,Virtual Try-on Mirror” pozwalający wypróbować wiele rodzajów makijażu bez bezpośredniego aplikowania ich na skórę.
Czy wiedzieliście o tym, że 1/4 konsumentów dokonuje nieplanowanego zakupu właśnie z powodu światła? Intensywność naświetlenia, kierunek padającego światła, jego ruch zdecydowanie mają wpływ na podążanie wzrokiem za produktem i zwrócenie uwagi na jego kluczowe elementy. Kolory w niebieskiej tonacji będą miały bardziej uspokajający efekt, natomiast czerwienie mają tendencję do podniecenia i pobudzenia.
Kate Spade uruchomiła przy pomocy projektantów udoskonalone cyfrowo ,,sklepy z oknami” na dolnym Manhattanie. Osoby przechodzące ulicą mogły zobaczyć nową kolekcję ubrań obok której na ekranie dotykowym można przejrzeć rozmiar i kolor, a także złożyć bezpośrednie zamówienie z bezpłatną dostawą. Przyszłość tego typu rozwiązań rysuje się obiecująco, a wyzwaniem dla merchandiserów stanie się umiejętne wykorzystanie elementów VR i kreatywność w tworzeniu nowych doświadczeń.